واقعيت مجازي نياز امروز

Print Friendly

در گذشته نه چندان دور وقتي که صحبت از واقعيت مجازي رونق گرفته بود تمامي چيزهايي که مي توانست به ما اطلاعاتي در اين باره بدهد يک بازي نينتندو بود و يک کلاه VFX1 که با استفاده از نرم افزار اين کار را انجام مي داد. با اين ديدگاه، محصولاتي که با فن آوري واقعيت مجازي ساخته شوند را با شک و ترديد مي نگريد.

تا اواسط سال ۱۹۹۰ تنها تکنولوژي VR بود، تصوري که ما از واقعيت مجازي براي خودمان ساخته بودم ، مثل انجام بازي هاي ، تعامل با فناوري هاي جذاب ديجيتالي، خلاصه شده بود با خستگي چشم و درد گردن و بيماري حرکتي. اين شرايط ادامه داشت تا سال ۲۰۱۶ که نسل جديد VR با شعار تحول در واقعيت مجازي در راه است.

شرکت هاي بزرگي در اين زمينه تلاش مي کنند، Oculus ، فیس بوک، HTC و پلی استیشن سونی تا با استفاده از تمامي فن آوري هاي گرافيکي، و درس گرفتن از مشکلات گذشته قبلي، VR هاي جديدي را بسازند که توقع ما را در اين باره برآورد کنند.

کارت کرافيک هاي معمولي براي نمايش يک تصوير نياز به دو تصوير است که پردازش شوند ولي در VR نياز به هفت برابر قدرت پردازش گرافيکي بيشتر است، که اين قابليت در کارت گرافيک هاي معمولي وجود ندارد.

کارت گرافيک هايي که امروزه بر روي کامپيوتر ها قراردارند تا ۶۰ فريم در ثانيه را نمايش مي دهند که شايد تا حدودي قابل قبول باشند ولي در عمل وقتي که يک تصوير که با اين رنج پردازش شود را ببينيد متوجه مي شويد که اين مقدار کافي نيست. و در واقع براي انجام اين کار نياز به ۹۰ فريم در ثانيه هست، تا تصويري که ديدهمي شود به واقعيت نزديک باشد.

خب اين تمام کار نيست تصور کنيد يک عينک VR را زده ايد و در بازي حالا بايد سر خود را بگردانيد، اين سيستم بايد در کمترين زمان امکان پردازش اين همه اطلاعات را بايد داشته باشد، تا بدون هيچ لکي در تصوير ادامه بازي را انجام دهيد، که اين خودش يکي از بزرگترين چالشهاي VR است.

خوشبختانه، شرکت های بزرگ سخت افزاری گرافیکی در اين زمينه کارهاي خوبي انجام داده اند، و با تولید کنندگان ،VR برای هموار کردن راه به سوی کیفیت بالاي تصاویر واقعیت مجازی به نتيجه هاي خوبي رسيده اند. فن آوریVR SLI  NVIDIA  شما را قادر میسازد تا به صورت اختصاصي رندر تصاوير را برای هر چشم به کمک GPU های مختلف – و چند شیء که ارائه هر بخشی از یک تصویر با وضوح بالا را پردازش مي کند بهترين تراکم پیکسل از تصویر را براي  VR بدست آوريد.

مشخصات کامپيوتر هايي که بتوانند اين حجم از اطلاعات تصويري را پردازش کنند چيزي شبيه به موارد ذيل است.

یک کامپیوتر با کارت گرافیک GeForce GTX VR يا GeForce GTX 970 و یا یک GTX 980  VR براي نوت بوک، به علاوه سخت افزار های زیر است:PC با پشتیبانی از USB 3.0
CPU: پردازنده Intel Core i5- 4590 معادل یا بیشتر
۸GB + RAM حافظه / RAM
۲X پورت USB 3.0 و HDMI 1.3
ویندوز ۷ SP1 یا جدیدتر
0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *