۸ ماده غذایی که هرگز قبل از خواب نخورید

Print Friendly

تا به حال شده که بعد از خوردن شام، هنوز احساس گرسنگي داشته باشيد، و به دنبال چيزي که شما را تا صبح سير نگه دارد بگرديد، چند نکته هست که بايد به آنها توجه داشته باشيد و از خوردن اين ۸ غذايي که مي گوييم پرهيز کنيد، زيرا مصرف آنها بيشتر براي بدن شما ضرر دارد تا منفعت.

۱- گوشت قرمز

يک تکه استيک بزرگ و آبدار، ممکن است خيلي خوشمزه باشد، اما خوردن آن قبل از خواب، سخت ترين کار براي دستگاه گوارش است. بدن براي حضم گوشت قرمز نياز به زمان زيادي دارد، بنابراين حذم گوشت قرمز، تمامي فرآیندهای طبیعی از جمله رفتن به خواب عميق را مختل مي کند. بايد به ياد داشته باشيد که بدن بعد از يک فعاليت روزانه نياز به خواب عميق براي بازسازي خود دارد.

۲ سبزیجات

سبزیجات ذاتا مغذی هستند، بنابراین شما ممکن است فکر کنيد که آنها مناسب ترين ماده غذايي براي خوردن پيش از خواب باشند، زيرا مي توانيد سالم بمانيد، اما در واقع اين اشتباه بزرگي است. سبزيجات حاوي مقدار زيادي فيبر هستند، فيبر هم براي عبور از دستگاه گوارش بسيار کند عمل مي کند، بنابراين براي خوابيدن نياز به زمان بيشتري داريد.

۳ چیپس و دیگر تنقلات

یکی از چیزهایی که مورد علاقه همه ما مي باشد، تنقلاتي مثل چیپس است، مي توانيد يک بسته چيپس را برداريد و به راحتي شروع به خوردن کنيد، اما قبل از خوردن بهتر است اين موضوع را بدانيد که غذاهاي فراوري شده داراي مقدار بالايي از منو سديم گلوتامات است، اين ماده جلوگيري از خواب مي کند.

۴ ماکارونی

ماکارونی یکی از بهترین مواد غذایی برای خوردن است، اما به دليل چربي و کربوهيدرات موجود در آن، چنانچه شب مصرف شود تمامي چربي آن جذب شده که باعث افزايش وزن خواهد شد. بنابراين اگر مي خواهيد وزن خود را کاهش دهيد در خوردن ماکاروني آن هم در شب امساک کنيد.

۵ بستنی

این یکی دیگر از گزینه هاي غذايي است که به نظر مناسب مي آيد، اما در واقع یک ایده بد است. بستنی یک منبع بسیار بالا از چربی و قند است که با خوردن آن در حالي که شب هنگام، سوخت و ساز بدن کم مي شود، عامل اصلي افزايش وزن خواهد شد.

۶ یک تکه از پیتزا

اگر شما یک تکه باقی مانده از پیتزا را در یخچال يا فریزر داريد که می خواهید شب بخوريد بهتر است، آن را براي ناهار خود بگذاريد. پيتزا يکي از چربترين غذاهايي است که شناخته شده، خوردن پيتزا در شب نه تنها منجر به افزايش وزن مي شود بلکه باعث افزايش ضربان قلب در خواب نيز مي شود.

۷ استفاده از غلات

یک کاسه آش يا عدسي، ممکن است که در آغاز صبح براي بدن عالي باشد، اما به ياد داشته باشيد که در شب هنگام به دليل قند و کربوهيدرات بالايي که دارد، گزينه مناسبي را براي يک خواب خوب و راحت در اختيار شما قرار نمي دهد.

۸ شکلات از هر نوع

بسیاری از مردم نمی دانند که شکلات يک منبع بزرگ کافئین است، بنابراين اگر شما هيچگاه قبل از خواب يک فنجان قهوه نمي خوريد که راحت بخوابيد! بايد قبل از خواب از خوردن شکلات نيز پرهيز کنيد.

 

0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *