کروکي AMG C63 لذتي از سر و صداي باد و موتور V8 (عکس)

Print Friendly

به نظر می رسد مرسدس بيشترين مدل هايي از جمله E43، GLC 43 و SLC 43 را که نمايشگاه دیترویت به نمايش گذاشت، مي خواهد توسط AMG تقويت کند. و اين کار را از ماه ژانویه سال گذشته با راه اندازی خط تبديل مرسدهاي کلاس C  به یک مشت V8 کروکي برای مردم مشتاق به گرفتن حمام آفتاب آغاز کرده است.

C63 کروکی با داشتن دو توربو شارژر V8 چهار لیتری ساخته شده توسط  AMG که هر دو توربو شارژر در داخل “VEE” برای به حداقل رساندن تاخیر توربو و بهبود بهره وری سوخت واقع شده است مي تواند توان ۳۵۰ کیلو وات (۴۷۶ اسب بخار) و ۶۵۰ نیوتن متر (۴۷۹ پوند فوت) گشتاور در مدل پایه دست يابد، در حالی که خریداران مکتب «بیشتر همیشه بهتر” می توانند نسخه C63 S را با ۳۷۵ کیلو وات را انتخاب کنند (۵۱۰ اسب بخار ) و ۷۰۰ نیوتن متر (۵۱۶ پوند فوت) گشتاور. هرچند که در تمام مدل هاي کلاس C AMG، مرسدس بنز یک سیستم اگزوز منحصر به فرد برای اطمینان از ايجاد صداي دلنشين موتور براي راننده قرار داده است.

نيروي موتور در C63 به هر چهار چرخ منتقل مي شود. در جلو با استفاده از يک سيستم تعليق اختصاصي براي حفظ تعادل و کنترل اتومبيل و استفاده از يک جعبه فرمان هوشمند که در سرعت هاي بالا عملکرد متناسب از خود نشان مي دهد، و براي چرخ هاي عقب که نشان دهنده حسن نیت AMG است، با طراحي دوباره محور عقب، و استفاده از سیستم تعلیق چند تکه AMG مخصوص حرکت هر چرخ که توسط elastokinematic تنظيم مي شود باعث افزايش چسبندگي لاستيک ها شده سهم بسازي در کنترل بهتر اتومبيل ايجاد مي کند. همچنین به کمک یک دیفرانسیل عقب مکانیکی در مدل C63 پایه و الکتریکی در مدل C63 S امکان حرکت سريع و پرشتابي را به اين کروکي دلخواه مي دهد.

در تکميل سيستم هاي تعليق جلو و عقب و بهبود ثبات و افزايش لذت رانندگي با اتومبيل، استفاده از رينگ هاي ۱۸ اينچي و يک سيستم فنربندي بهبود يافته مکانیکی با کمک فنرهاي قابل تنظیم الکتریکی، به راننده اين اجازه را مي دهد با توجه به جاده و نوع رانندگي بهترين حالت را انتخاب کند، رانندگي در جاده خارج شهر، اسپرت ورزشي و يا جاده هاي کمي ناهموار. البته لازم به ذکر است که سيستم ضد هرزگرد هم به صورت دستي و اتوماتيک قابل تنظيم است.

هنگامی که در حالت کروک از اتومبيل استفاده مي کنيد، مرسدس بنز با مجموعه اي بی همتا از اسباب و لوازم، بيشترين راحتي را براي شما به ارمغان مي آورد. همچنين يک سیستم کنترل آب و هوا به طور منظم، در C63 کروکی با استفاده از اطلاعات دريافتي از طريق داده هاي ماهواره اي و سيستم Airscarf که دماي مناسبي را در پشت سر و گردن راکبين ايجاد مي کند، لذت بيشتري را از رانندگي در حالت کروک ايجاد مي کند. و چنانچه بخواهيد سقف کروک را ببنديد، مي توانيد حتي با سرعت ۵۰ کيلومتر نيز اين کار را انجام دهيد.

mercedes_slk_airscarf

درباره تزئينات داخلي، استفاده از ترکیب معمول چرم، چوب و آلومینیوم، حس خوبي را به راننده و سرنشينان مي دهد. سرعت C63 با کمی خوشبیني به ۳۲۰ کیلومتر / ساعت (۱۹۸ مایل در ساعت) مي رسد. فقط می توانید تصور کنید چه بلايي به سر موهاي شما مي آيد مخصوصاً اگر مصنوعي هم باشند وقتي که در حالت کروک است.

مرسدس هنوز به انتشار جزئیات بیشتر در مورد قیمت گذاری خودرو اشاره اي نکرده است، اما انتظار می رود با حق بيمه کمي بيشتر از پرداخت C63 کوپه و سدان معمولي باشد.

منبع: دایملر

0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *