پنج ماده غذايي مفيد براي بدن در فصل بهار

Print Friendly

فصل بهار همیشه با مواد غذايی تازه و سالم همراه بوده است، بسياري از ميوه ها و سبزيجات هستند که فقط در فصل بهار وجود دارند و بهترن زمان براي مصرف آنها در اين فصل است. پس تا فرصت باقيست باید آنها را مورد استفاده قرار داد. می توانید با غذاهای بهاری برنامه غذایی خود را به گونه اي تغيير دهيد تا بهترين مواد مغزي را به بدن خود برسانيد. برای اینکه کارتان راحت شود لیستی از بهترین غذاهای بهاري را آماده کرده ایم و برایتان هر کدام را توضیح خواهیم داد. اگر به دنبال افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، و یا سالم ساختن روده هستید، این ۵ غذا برای شروع کمکتان خواهند کرد.

ترب

دکتر بورخس، فیزیولوژیست ورزش، می گوید: می توانید از ترب به عنوان میان وعده ای در وسط روز استفاده کنید. این سبزی تند سرشار از ویتامین C، پتاسیم، و فیبر است – مواردی که به کاهش التهاب کمک می کنند. راه های زیادی برای خوردن  ترب وجود دارد اما یکی از بهترین روش ها این است که آن را در سالاد استفاده کنید، و در کنار نمک، فلفل و لیمو از آن لذت ببرید.

ویژگی های اضافه: تربچه فوق العاده کم کالری است، یک فنجان آن کمتر از ۲۰ کالری دارد. خواص ضد التهابی ترب به از بین رفتن ورم و گرفتگی کمک می کند.

لیمو

برای اینکه صبح خود را با یک نوشیدنی سم زدا شروع کنید، توصیه می شود یک لیوان آب که در آن مقداری آب لیموی تازه ریخته شده، میل کنید.

لیمو سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، اما برای گوارش ، متعادل کردن PH بدن، تقویت عملکرد ایمنی، کاهش التهاب، و تمیز نگه داشتن پوست نیز به کار می آید.

ديگر ویژگی ها: لیمو سرشار از بیوفلاونوئیدها، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است که با خستگی مبارزه می کنند و برای بدن در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا فصلی و همچنین برخی از انواع سرطان مانند سپر هستند. شروع روز با آنتی اکسیدان ها به صورت طبیعی انرژی تان را تقویت و سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند.

اسفناج

اسفناج یک سوپر غذای فوق العاده با خاصیت است، اما با افزایش محبوبیت کلم ها شاید آن را فراموش کرده باشید.

می توانید از اسفناج در اسموتی استفاده کنید. یکی از مواردی که متخصصان توصیه می کنند این دستور است: اسفناج را با دو عدد سیب سبز، یک لیمو، دو عدد خرمای بدون هسته کوچک، یک عدد موز منجمد، و دو برگ کلم اضافه کنید و سپس با هم مخلوطشان نمایید.

ديگر ویژگی ها: اسموتی که با اسفناج درست شود راهی ساده برای دریافت تقریبا ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز است. یک فنجان از این اسموتی را بخورید تا نصف راه را رفته باشید.

توت ها

بهار بهترین موقعیت برای تجدید انرژی و بیرون آمدن از خواب زمستانی است. توت ها انواع بسیار فراوانی دارند و همه آنها نیز سرشار از مواد مغذی برای بدن هستند.

ديگر ویژگی ها: محققان دانشگاه سیسیناتی، آنتی اکسیدان آنتوسیانین موجود در توت می تواند باعث بهبود یادگیری و حافظه بشود. محققان می گویند خوردن توت می تواند خطر ابتلا به دیابت تا ۲۶ درصد کاهش دهد.

آناناس

اگر ورزش های فصل بهار باعث آسیب دیدگی تان شده، آناناس اینجاست تا به ریکاوری تان کمک کند. آناناس حاوی آنزیمی خاصي به نام بروملین است، که باعث کاهش التهاب می شود. اضافه کردن آناناس به عنوان یک میان وعده می تواند به ریکاوری پس از ورزش فوق العاده کمک کند

ديگر ویژگی ها: آناناس به لطف ویتامین C که مواد مضر را سم زدایی می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مبارزه با سرطان کمک می کند. یک فنجان آناناس حاوی ۱۰۰ درصد مقدار مورد نیاز روزانه بدن به ویتامین C است.

سخن پایانی

این پنج غذا نمی توانند به خودی خود باعث معجزه شوند، و باید قسمتی از یک برنامه غذایی و ورزشی سالم باشند. اگر استفاده از این نوع غذاها مرتب ادامه پیدا کند به مرور باعث کاهش خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، و انواع خاصی از سرطان ها خواهد شد.

منبع: سایت دکتر کرمانی

0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *