مزایا و معایب استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو

Print Friendly

مزایای کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو عبارت اند از:

  • فزایش فوق العاده عمر لاستیک

به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش می یابد.

  • نرم شدن کمک‌های ماشین

به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می‌ ماند و باعث استهلاک کم کمک‌ ها و سالم ماندن اتاق می‌ شود و تا ۷۰% چرخ‌ ها بالانس می‌ شوند.

  • تنظیم باد همیشگی لاستیک‌ها

مولکول‌ های نیتروژن درشت‌ تر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچ‌ وقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.

  • کاهش مصرف سوخت

چون اصطکاک لاستیک با زمین به‌ دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.

  • ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید

به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیک‌ ها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش می‌ یابد.

  • مناسب برای رینگ‌های اسپرت

تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگ‌ ها ۱۰۰% برطرف می‌شود.

 

 

معایب کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:

شاید نتوان معایبی را برای گاز نیتروپن در نظر گرفت فقط می توان مواردی چون قیمت بالاتر گاز نیتروژن (حداقل ۱۰ برابر در کشور ما و بیشتر در خارج از کشور)، و خالص بودن و درستی درجه خلوص اظهار شده محصول برای مصرف کننده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) را نام برد.

0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *