وانت کلورادو ZH2

Print Friendly

پس از نمایش یک تیزر کوتاه تبلیغی در ماه اوت، جنرال موتورز بدون هیچ هدر رفت زمانی در ماه اکتبر شاهکار خود را نمایان کرد. کلرادو ZH2، یک وانت طراحی شده برای استفاده های نظامی که ساخته شده برای سفر به سرزمین های ناشناخته، با تکیه بر موتور الکتریکی پیل سوختی که می تواند برد مسافتی دوبرابری نسبت به نمونه بنزینی داشته باشد. و بعد از انجام آزامایشات نظامی از سال آینده در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

کلرادو ZR2 2014 را می توان سر سخت ترین و محکم ترین کامیون دانست که تا به امروز در اختیار نظامیان قرار گرفته است، ولی بعد از مشاهده سقوط کلرادو ZH2 از هوا توسط انجمن ارتش ایالات متحده (AUSA) به راحتی می تواند لقب ZR2 2014 را از آن خود کند.

ZH2 ارتفاعی معدل ۱۹۸ سانتی متر دارد که ۳۷ سانتی متر آن مرحون لاستیک های BFGoodrich است که مخصوص عبور از زمین های ناهموار، گل و لای و جاده های خاکی طراحی شده اند. این درحالیست که کلورادو معمولی ۱۸۰ سانتی متر ارتفاع دارد. کامیون نظامی جدید در اندازه متوسط شاسی از وانت استاندارد کمی کشیده تر است و دارای عرض ۲۱۳ سانتی متر در مقابل ۱۸۹ سانتی متر عرض نمونه استاندارد است.

با این ابعاد بزرگتر و پهن تر، به نظر می رسد ZH2 سر سخت تر از کلرادو معمولی باشد. استفاده از سیستم حرکتی ۴x4 و به لطف ارتفاع بیشتر و چراغ هایی که بر روی سقف قرار دارند و چراغ های باریک جلو که زاویه نور دهی به اطراف دارند و پرژکتور های زیر سپر، تمام ناهمواری های جاده را به خوبی می تواند روشن کند، و چند ضربه گیر اضافه، می تواند رانندگی لذت بخشی را به ارمغان بیاورد.

جزئیات بیشتری در مورد سیستم انتقال قدرت و سلول سوختی که با هیدروژن کار می کنند در دسترس نیست، اما به نظر می رسد که این سلول سوختی به طور اختصاصی برای ارتش طراحی شده است، و در آینده تمام اتومبیل های نظامی از این سیستم استفاده خواهند کرد. یک واحد تولید قدرت به نام (EPTO) اجازه می دهد تا پرسنل نظامی هر زمان که نیاز است از آن استفاده کنند بدون محدودیت زمانی!

فراتر از آن، سلول سوختی برای انتقال قدرت موتور الکتریکی به چرخ ها بسیار بی سر و صدا عمل می کند و حرارت کمی را تولید می کند که همین عوامل مزیت آشکاری برای انجام عملیات نظامی می باشد. همچنین آب به عنوان یک محصول جانبی، که می تواند مورد استفاده برای مقاصد دیگر، به ویژه در محیط های خشک قرار گیرد تنها خروجی این پیل سوختی است.

GM برای توسعه ZH2 با بخش تحقیقات خودرد ارتش ایالات متحده و مرکز مهندسی (TARDEC) همکاری داشته است. و قرار است این شرکت آزمایش های کالیبراسیون را در ازمایشگاه میلفورد قبل از تحویل اتومبیل ها به ارتش در اوایل ۲۰۱۷ و برای مدت یک سال بعد از تست میدانی به پایان برساند.

چارلی فریز، مدیر اجرایی GM در بخش سلول های سوختی می گوید: ” انتظار می رود در طول سال آینده کلاس های اموزشی برای نحوه استفاده از سیستم نیروی محرکه پیل سوختی برای ارتش گذاشته شود تا نظامیان بتوانند از این سیستم در مواقع ضروری بهترین استفاده را داشته باشند.”

منبع: General Motors

1 پسند شده

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *