وانت مرسدس بنز X-Class مفهومی تازه در کامیونت ها

Print Friendly

در سال های اخیر شاهد تغییرات بزرگی در کارخانه مرسدس بوده ایم، از تولید اتومبیل های ارزان قیمت گرفته تا شراکت با رنو نیسان برای تولید وانت های لوکس بزرگ، که تاکنون چنین چیزی را در تولیدات مرسدس ندیده بودیم. این مطلب شاید در گذشته غیر قابل تصور بود، اما مرسدس در حال حرکت به سمتی است که بتواند نامی در دنیای کامیونت های کوچک نیز برای خود دست و پا کند. تمام این اقدامات بی تأثیر از رشد فروش وانت در دنیا نیست. امروزه اکثر افراد دید دیگری نسبت به وانت ها پیدا کرده اند و این مسئله را می توان از رشد چهارده درصدی فروش از فروش تمام وسایل نقلیه سبکی که در استرالیا فروخته شده پی برد، داستان مشابهی که در آمریکای لاتین و یا حتی اروپا هم شاهد آن هستیم.

با در نظر گرفتن همین مطلب، مرسدس بنز X-Class را برای خریدارانی که می خواهید آخر هفته را در اطراف شهرها سپری کنند ساخته است که به راحتی بتوانند دوچرخه، قایق یا تخته موج سواری خود را با خود ببرند.

mercedes-x-class-2

X-Class در دو مدل تولید می شود، در مدل شهری وقتی از جلو به X-Class نگاه کنید، رد پای تیم طراحی که رابطه ی نزدیکی با نیسان دارند را می توان از چراغ جلوهای باریک آن متوجه شد، هرچند که جلو پنجره مشبک و پر زرق و برق در حالی که آرم بنز را در خود جای داده هنوز برتری مرسدس را به رخ می کشد. اما در پشت ماشین استفاده از چراغ های یکسره حلقوی با درب صندوق ساده مشبک، طراحی خاص و کاملاً منحصری را به X-Class داده است.

استفاده از لاستیک های ۲۲ اینچی هرچند ابهت زیادی را به X-Class  داده است، ولی ممکن است تهیه این سایز لاستیک حتی در اروپا هم بسیار مشکل باشد.

اما در مدل خارج شهری X-Class  که با رنگ سبزمات تولید می شود، با تعویض سپر جلو و استفاده از لاستیک های آف رود و چراغ هایی که در عقب از حالت دایره ای خارج شده با درب صندوق مشبک و تنها جای آن را چراغ های معمولی گرفته اند، به چشم بیننده جذاب تر به نظر می رسند.

mercedes-x-class-3

در مورد فضای داخلی اتاق شاید مفهومی به نظر برسد، اما استفاده از سیستم یکپارچه صوتی و سرگرمی استاندارد، دریچه های هوا گرد، تداعی مدل های کلاس E و C را به بیننده می دهد. هرچند که استفاده از تودوزی چرم، ترمز دستی قدیمی و دسته دنده کمی حس وانت بودن را به X-Class می دهد.

اگر چه X-Class کمی زیباتر از وانت های معمول بازار است ولی مرسدس می گوید استفاده از سیستم فنر بندی لول امکان حمل بار تا ۱۱۰۰ کیلوگرم و توانایی بکسل تا ۳٫۵ تن را به X-Class می دهد. در مورد کیفیت سواری نمی توانیم نظری بدهیم، هرچند که مرسدس اتومبیل های راحت و خوبی را تولید می کند.

استفاده از ترمز های  ۴MATIC چهار چرخ دیسک هوشمندانه با قفل دیفرانسیل دوگانه و یک دیفرانسیل اضافه برای انتقال قدرت در مدل آف از دیگر مواردی است که در X-Class شاهد ان هستیم. اطلاعات بیشتر در مورد موتورهایی که قرار است در X-Class استفاده شود در سال ۲۰۱۷ زمانی که این اتومبیل تولید شود بدست خواهد رسید، اما همین قدر می دانیم که قرار است از یک موتور توربودیزل V6 استفاده شود.

X-Class در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد، اما تا آن موقع برای علاقمندان تصاویری از این تازه وارد مرسدس را ببینید.

 

 

منبع:Daimler

لطفاً نظرتان را در مورد این مطلب ثبت کنید

0 مي پسندم

به اشتراک گذاری این مقاله


مطالب مرتبط

پاسخ دهید

براي ثبت ديدگاه خود مي توانيد با يکي از اکانت هاي خود وارد شويد



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *