بازگشت دوباره کادیلاک با DPI-V.R به مسابقات استقامت
بعد از ۱۴ سال کادیلاک دوباره به مسابقات استقامت بازگشت، slickly با طراحی DPI-V.R جدیدتریتن اتومبیل مسابقه ای، خود را وارد مسابقاتی کرد که سریع ترین و پیشرفته ترین رقابت ماشین های مسابقه ای در امریکا است. این اتومبیل که نمونه اولیه آن در مسابقات ۲۰۱۷ IMSA WeatherTech رقابت خواهد داشت، باید دارای استاندارد های خاصی باشد تا در این مسابقات بتواند شرکت کند.
انجمن ورزش های بین المللی موتور (IMSA) قوانینی را که برای این اتومبیل ها در نظر گرفته شامل شاسی که تنها شرکتهای سازنده ی مورد تایید آن که عبارت اند از : دالارا، اونروک خودرو، اورکا و رایلی می توانند آن را بسازند، موتور نیز باید با شاسی موقع ساخت یک تکه ساخته شوند و تنها شرکت ها قادر به طراحی بدنه در قسمت دماغ اتومبیل، قوس چرخ ها و بادگیر عقب می باشند.
هرچند طول می کشد کادیلاک از این محدودیت ها برای طراحی اتومبیل های مسابقه ای خود استفاده کند، اما به کمک واقعیت مجازی توانسته طراحی DPI-V.R را به گونه ای انجام دهد که در نگاه اول بتوان تشخیص داد که DPI-V.R یک کادیلاک است. از موارد قابل تشخیص می توان به چراغ جلو عمودی که یکی از نشانه های اتومبیل های کادیلاک است اشاره کرد. استفاده از رینگ های V شکل یکی دیگر از این موارد است و بالاحره می توان به بادگیر عقب که به شکل تاج کادیلاک است اشاره کرد.
موتوری که در DPI-V.R استفاده شده یک V8با ۶٫۲ لیتر گنجایش از نوع CTS-V می باشد که برای مسابقات استقامت آماده سازی شده است. این موتور با محدودیت های IMSA باید با هوای معمولی تنفس کند. قدرت آن در حدود ۶۰۰ اسب بخار است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس دستی از نوع X-TRAC به چرخ های عقب منتقل می کند.
کادیلاک DPI-V.R در طول سال گذشته با کمک دالارا شاسی سازی شده، موتور توسط ECR آماده سازی شده و تیمی که با آن مسابقه می دهند، وین تیلور و اکسپرس می باشند. این مسابقات برای فصل ۲۰۱۷ توسط IMSA در دیتونا از تاریخ ۲۸-۲۹ ژانویه برگذار خواهد شد.
منبع: جنرال موتورز