معرفی آئودی Aicon در نمایشگاه فرانکفورت + تصاویر
آئودی رویای بلند پروازانه خود را در نمایشگاه فرانکفورد با نمایش Aicon تحقق بخشید، آئودی در آیکون از هوش مصنوعی استفاده کرده است که امروزه شاهد ورود این فناوری به صنایع مختلف می باشیم، البته این خودرو مفهومی جدید آئودی چیزی بیشتر از یک اتومبیل است.
در مورد آئودی Aicon اولین موردی که بسیار خود نمایی می کند اندازه بزرگ این سندان لوکس است. طول ۵٫۴۴ متر و عرض ۲٫۱ متر که در حدود ۲۴ سانتی متر بزرگتر از A8 می با شد نمایان همین مطلب است. فاصله زیاد بین چرخ های جلو و عقب و استفاده از چرخ های ۲۶ اینچی با استفاده از سیستم خودران و شیشه هایی که امکان تغییر رنگ آن در اختیار کاربر است تجربه فراموش نشدنی را از سفر با آکتیون می دهد.
طراحی Aicon بسیار نوآورانه است، استفاده از خطوط تند در بدنه نمایان قدرت است که با چرخ های بزرگ کامل می شود، در جلو استفاده از چراغ هایی که به شکل لوزی های کوچک مجرای قابل تنظیم در کنار هم قرار دارند باعث شده طرح چذابی را به Aicon بدهد. البته آئودی می گوید فناوری بکار گرفته شده در چراغ ها می تواند برای ارتباط با عابران پیاده نیز استفاده شود.
هرچقدر که طراحی بیرونی سرد است، اما تمرکز بیشتر بر روی سیستم مفهومی خود راننده داخلی است. از طریق مجموعه ای از درب های که به طور کامل به طرفین باز می شوند با طراحی B-column-free امکان دسترسی آسان تر و راحت تری را به کاربران می دهد. صندلی راننده و سرنشین جلو به جای صندلی معمولی با دو صندلی مجهز به فناوری های نوین تعویش شده است. هنگامی که آنها به عقب در کابین حرکت می کنند، خودرو اساسا یک اتومبیل دونفره است، در حالی که کشیدن آنها به جلو، اتاق را برای دو مسافر دیگر محیا می کند.
هر دو صندلی را می توان به طور اساسی در هر موقعیتی کج کرد همچنین صندلی ها قابلیت چرخش به هر جهت را برای گفتگو آسان تر فراهم می کنند. به طور خلاصه می توانید بدون کج کردن گردن خود در حالی که راننگی می کنید با سرنشینان دیگر روبرو صحبت کنید. ضمناً این صندلی ها بسیار بزرگ و راحت طراحی شده اند.
یکی دیگر از موارد جذاب Aicon این است که تمامی سطوح شیشه ای بی وقفه به سطح صفحه نمایش تبدیل می شود. آنها می توانند روشنایی را که از چراغ های LED استفاده شده را با استفاده از دستیار هوشمند DIA تنظیم کنند، همچنین وقتی تلفن خود را متصل می کنید، می تواند راننده را تشخیص دهد. همه چیز از صندلی ها تا تهویه مطبوع به طور خودکار تغییر می کند، چیزی که تسلا سعی کرد با پروفایل های راننده خود انجام دهد. کل سیستم داخل Aicon با کنترلر های حساس و لمسی قابل تنظیم است، اگرچه آئودی پیشنهاد می کند که با استفاده از دستیار PIA می تواند تنظیمات بهتری را برای شما ارائه دهد.
سرنشینان همچنین قادر به مرور اینترنت یا تماشای فیلم هستند زمانی که می خواهند استراحت کنند و یا زمانی که از اتومبیل به عنوان دفتر کار خود استفاده می کنند. سقف Aicon قابلیت تیره و روشن شدن دارد همچنین می تواند با نورپردازی به رنگ آرام بخش شرایط استراحت را برای سرنشینان محیا کند.
در زیر کاپوت Aicon یک موتور الکتریکی که قدرت خود را به تمام چرخ ها منتقل می کند وجود دارد. این موتور با توان ۲۶۰ کیلو وات (۳۴۹ اسب بخار) قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر (۴۰۶ پوند فوت) گشتاور می تواند با استفاده از باتری هایی آئودی در Aicon استفاده کرده دامنه حرکتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.
استفاده از سیستم شارژ با ولتاژ بالا می تواند ظرفیت باتری را در کمتر از نیم ساعت به ۸۰ درصد شارژ برساند ضمن اینکه قابلیت شارژ بی سیم را نیز دارد.
با توجه به اینکه در Aicon از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده است، این خودرو می تواند به یک ایستگاه شارژ رفته و به صورت اتوماتیک اقدام یه شارژ باتری ها بدون حضور راننده اقدام کند!
منبع: آئودی