معرفی Audi R8 Spyder V10 plus
دو سال پیش زمانی که کمپانی آئودی R8 Spyder را معرفی کرد یکی از قدرتمند ترین موتورهای خود را بر روی آن قرا داد. یک موتور ۵٫۲ لیتری V10 که ۵۴۰ اسب بخار داشت و تنها در ۳٫۵ ثانیه ۰-۶۰ مایل را طی می کرد. اما این بار آئودی موتور جدید و قدرتمندتری را معرفی کرده که تماماً آلومینیومی است. این موتور جدید که ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد، هم شتاب سریعتر و هم سرعت بالاتری را برای R8 Spyder Plus به ارمغان آورده است.
موتور V10 5.2 لیتری قدیمی می توانست با حداکثر دور در دقیقه ۵۴۰ اسب بخار یا (۵۶۰ نیوتن متر) را تولید کند در حالی که موتور جدید با ۶۵۰۰ دور در دقیقه می تواند ۶۱۰ اسب بخار را تولید کند (۴۵۵ کیلو وات). این قدرت به همراه یک گیربکس هفت سرعته S ترونیک و سیستم انتقال کلاچ دوگانه و قابلیت چرخش هر چهار چرخ باعث می شود که R8 Spyder Plus بتواند ۰-۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر ساعت) را فقط در ۳٫۳ ثانیه طی کند، و به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت برسد. این یعنی سه ثایه سریعتر از R8 Spyder معمولی!
همچنین در R8 Spyder Plus برای کمک به حفظ محیط زیست از سیستم fuel economy برای خاموش کردن موتور در ترافیک استفاده شده ( این سیستم قبلاٌ در اتومبیل های گروه VW مثل بنتلی و لامبورگینی دیده شده است).
همچنین آئودی R8 Spyder Plus را مجهز به سیستم تنفس طبیعی با فن آوری های پیشرفته برای افزایش بهره وری معرفی کرده است. این سیستم می تواند نسبت به فعال و یا غیر فعال سازی سیلندرهای موتور در شروع و توقف، تزریق دوگانه سوخت و قطع کروز در سرعت بیش از ۵۵ کیلومتر / ساعت زمانی که راننده بدون طی مراحل خاموش کردن، نیاز به شتاب بیشتری دارد اقدام کند.
تمامی این تکنولوژی ها باعث شده که R8 Spyder Plus به راحتی بتواند استانداردهای محدودیت سوخت در آمریکا را بدست آورده و برای طی ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۲٫۵ لیتر سوخت مصرف کند! که این مقدار برای یک موتور V10 بسیار عالیست. میزان گارهاز گلخانه ای تولید شده توسط R8 Spyder Plus تنها ۲۹۲ گرم در کیلومتر است.
موتور جدیدی که برای R8 Spyder Plus استفاده شده همچنین ۲۵ کیلوگرم سبکتر از نمونه پیشین است، این به علاوه استفاده از آلیژ جدید برای تجهیزاتی چون صندلی ها و رینگ ها، استفاده از ترمز های سرامیکی، سیستم هیدرولیک الکتونیکی باعث شده که وزن کلی R8 Spyder Plus فقط ۱۶۹۵ کیلوگرم شود، که این خود باعث کاهش سوخت و شتابگیری بیشتر می شود.
اما در داخل اتاق، استفاده از چرم برای روکش صندلی، دست دنده و فرمان حس خوبی را به راننده می دهد. وجود یک مانیتور ۱۲٫۳ اینچی لمسی که علاوه بر سیستم ناوبری و سیستم راننده اتوماتیک آئودی، امکانات سرگرمی مثل پخش صدا و تصویر، اتصال از طریق WiFi به گوشی هوشمند، وجود یک میکروفون بر روی کمربرند ایمنی برای انجام مکالمات تلفنی و قابلیت کنرل صدا از دیگر امکانات درون کابین می باشند.
R8 Spyder Plus همچنین دارای گزینه “micrommata green” است، بسته جدید در طراحی که امکان اتصال به اینترنت را از طریق LTE فراهم می کند، دارای سیستم شارژ بیسیم برای گوشی هوشمند است، استفاده از نور لیزر LED برای چراغهای جلو، استفاده از Bang و Olufsen با بلندگوهای پشت سری، استفاده از کلید مغناطیسی و تنوع رنگی بسیار بالا می باشد.
آئودی در حال ثبت و پذیرش سفارشات برای مدل جدید R8 Spyder Plus برای تحویل در اواخر تابستان است.
قیمت گذاری R8 Spyder Plus در آلمان از ۲۰۷،۵۰۰ یورو شروع می شود (تقریبا ۲۳۱،۰۰۰ دلار.)
منبع: آئودی