نگاه اجمالي به نیسان GTR مدل ۲۰۱۷
نیسان برای ادامه روند کار خود، نیسان GT-R نیسمو را بروزرسانی کرد. پس از ساخت نسخه ای جدید از نیسان GT-R برای سال ۲۰۱۷ میلادی، شرکت خودروسازی نیسان یک سری بروزرسانی ها را برای نسخه پرچمدار خود یعنی نیسان GT-R نیسمو هم ارائه کرده و پیش از آغاز مسابقات استقامت ۲۴ ساعته نوربرگرینگ از آن رونمایی کرده است. خودرویی که نه تنها تغییراتی در بدن و چهره خود احساس کرده است، بلکه به واسطه این تغییرات توانسته کارایی آیرودینامیکی خود را بهبود بخشد.
در خصوص بروزرسانی های ظاهری، با اولین نگاه می توان تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو را متوجه شد، ولی به طور دقیق تر می توان گفت که لایهای از فیبرکربن به صورت تیغه مانند در زیر سپر جلو طراحی شده تا نیروی Down Force یا به اصطلاح نیروی چسبندگی را افزایش دهد. به موازات بامپرهای فیبرکربنی در زیر سپر جلو، شاهد رکاب های فیبرکربنی در زیر درب ها هستیم و پس از آن، شاهد سرایت مواد فیبرکربنی به قسمت پایین سپر عقب و در اسپویلر نصب شده بر روی درب صندوق عقب هستیم.
در داخل کابین هم تقریبا همان طراحی نیسان GT-R اصلی قابل مشاهده است، ولی در این نسخه بر روی غربیلک فرمان، قسمت بالایی داشبورد و … از روکش های چرمی آلکانترا استفاده شده و همچنین بر روی صندلی های خودرو هم از روکش های چرمی “ریکارو” با جیرهای مصنوعی قرمز رنگ استفاده شده تا خصلت سوپر اسپرتی این گودزیلای ژاپنی را دوچندان کنند. تغییرات مهم فیزیکی خودرو هم مربوط به کاهش سوئیچ های عملکردی از ۲۷ عدد به ۱۱ عدد می شود که تاکید بر سادگی و راحتی در آن شده است. در بالای کنسول مرکزی هم صفحه نمایشگری ۸ اینچی لمسی با آیکون های بزرگتر قرار گرفته تا کاربردی راحت تر داشته باشد.
قلب این گودزیلای ژاپنی هم متشکل از یک موتور توربوشارژر ۳٫۸ لیتری شش سیلندر است که در دور ۶۸۰۰ می تواند قدرتی ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاوری ۶۵۲ نیوتن متری تولید کند. برای انتقال این نیرو هم از جعبه دندهای شش سرعته دوکلاچه مجهز به پدالهای تعویض دنده دستی پشت فرمان استفاده شده که نیروی تولیدی موتور را به هرچهار چرخ اتومبیل ارسال می کند.