ميرو اتومبيل شهري ساخت روسيه!
در حال حاضر بسیاری از اتومبيل هاي درون شهري کوچک، کپي از نمونه اصلي يک هاچ بک متوسط هستند، در اندازه هاي کوچکتر. طراحي آنها به گونه اي است که با توجه به کمبود فضا و شلوغي، کمترين جا را اشغال کنند، بدون اينکه سرنشينان دچار فشردگي و کمي جا شوند. در اين ميان يک شرکت روسي نمونه اي از اين اتومبيل ها را به نام Mirrow طراحي کرده است که علاوه بر کوچک بودن بسيار جادار و محکم است. در ادامه با ديجيت همراه باشيد تا اين ميرو فسقلي را بررسي نماييم.
طراحان ميرو کساني نيستند جز گوردون موری و مالیشف الکساندر، آنها ميرو را از يک طرح اوليه به نام OneDoorCar ساخته اند، اندازه هاي ميرو عبارت اند از ۲/۷ متر طول و ۱/۹۸ متر عرض، که در واقع طراحی شده است برای به حداکثر رساندن فضای داخلی، این بدان معناست که تقریبا از لحاظ جاداري با يک مرسدس GLE، برابري مي کند!
صرف نظر از این که ميرو يک ترکیب عجیب و غریب است، اما یکي از بهترين هاي اين گروه مي باشد.
به جای استفاده از چهار درب معمولی مانند ديگر اتومبيل ها، از يک در بزرگ در عقب ماشين استفاده مي شود که امکان دسترسی را مي دهد، شباهت اين درب مانند درب هواپیماي سبک مي باشد. اين درب توسط يک راهرو مرکزی امکان دسترسي آسان را به صندلي ها مي دهد. البته دريچه هاي کوچکي در کنار ميرو وجود دارد، که مي توان در مواقع اضطراری که درب عقب آسیب دیده و یا مسدود شده، براي خروج سرنشينان استفاده کرد.
با توجه به این که تیم طراح آن روس ها مي باشد، و این طراحی عجیب، براي داشتن ديد کامل براي سرنشين ها و امنيت، با استفاده از يک شاسي يک پارچه به همراه يک اتاق قفس مانند سبک و محکم، بالاترين درجه امنيت را بدست آورده اند.
یکی از مواردي که در تصادفات بزرگترين مشکل را براي سرنشينان به وجود مي آورد، ورود موتور به داخل اتاق است. به گفته طراحان، ميرو بگونه اي طراحي شده که در صورت تصادف از جلو، موتور به راهرو درون اتاق هدايت مي شود تا کمترين آسيب را براي سرنشينان ايجاد کند. اما استفاده از سيستم هاي کيسه هوا، ABS و ESP نيز مي تواند باعث تکميل ايميني ميرو شود.
پيشرانه درنظر گرفته شده براي ميرو دو نوع موتور ۱/۵ ليتري توربوشارژر بنزين و ديزل است که قادر است صفر تا صد را در ۸/۷ ثانيه بدست آورد. البته به گفته طراحان يک موتور هيبريدي هم براي آن وجود دارد که با يک بار شارژ تا ۴۰۰ کيلومتر را طي مي کند.
همانطور که متوجه شده ايد طرح مربع شکل خودرو ممکن است زياد چشم نواز نباشد، بنابراين طراحان براي استقبال مشتريان اقدام به ارائه مدل هايي با بدنه پليمري در سه رنگ مختلف کرده اند که البته داراي درب هايي در کنار هم مي باشد.
به لطف طراحي ميرو، چهار سرنشين به همراه لوازم و چمدان هاي خود مي توانند به راحتي از آن استفاده کنند. البته در شرايطي که بار مسافران از نوع سفت و خشن باشد ممکن است در صورت رانندگي سريع مشکلي را براي سرنشينان بوجود بياورد.
با اين تفاسير، چه کساني خریدار ميرو خواهند بود؟
با توجه به طراحي و این ایده که قادر به پارک عمود بر ديگر خودرو ها هستند، مي تواند مورد استقبال تاکسي تلفني ها قرار گيرد. البته ميرو مي تواند به عنوان تاکسي هم مورد استفاده قرار گيرد با توجه به راحتي سوار و پياده شدن مسافران. در نسخه تاکسی می شود دو صندلی پشت را جمع کرد تا فضاي بيشتري براي بار فراهم شود.
انتضار مي رود قیمت ها از ۳۵۰۰ يورو شروع شود، اما هنوز زمان دقيقي براي ارائه به بازار اعلام نشده است.
منبع: Mirrow