ب ام و نسل چهارم X5 را لوکس و ورزشی معرفی می کند
BMW نسل چهارم از سری X5 محبوب خود را به نمایش گذاشت و قرار است که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ رسماً آن را معرفی کند. این درحالیست که شواهد حاکی از ارائه یک SUV به تمام معنی برای آفرود و رانندگی های ماجراجویانه می باشد.
از بیرون تغییرات کلی نسبت به طراحی نسل چهارم X5 در آن دیده نمی شود. این بازسازی ظریف در X5 جدید برگرفته از طراحی های نسل دوم و سوم با خطوط حاشیه ای صاف به همراه چراغ های کمی تغییر یافته می باشد.
مدل جدید ۳٫۶ سانتی متر در عرض، ۶٫۶ سانتی متر در طول و ۱٫۹ سانتی متر بندتر از نمونه قبلی با ابعاد ۴۹۲ × ۲۰۰ × ۱۷۴ سانتی متر است ضمن اینکه فاصله دو محور هم ۴٫۲ سانتیمتر بیشتر شده است. این تغییرات در اندازه باعث شده که ظرفیت داخلی آن به ۱،۸۶۰ لیتر افزایش یابد.
از جمله دیگر تغییرات می توان به گزینه های موتور که همه آنها به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ای متصل می شوند اشاره کرد، موتور V8 با دو توربو شارژر ۴٫۴ لیتری V6 با ۳۴۰ کیلو وات (۴۵۶ اسب بخار) قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر (۴۷۹ پوند فوت) گشتاور، سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴٫۷ ثانیه طی می کند و می تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
یکی دیگر از گزینه های موتور بنزینی drivetrain xDrive40i است، با یک شبه توربو شارژ در و موتور خطی شش سیلند که می تواند ۲۵۰ کیلو وات (۳۳۵ اسب بخار) قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر (۳۳۲ پوند فوت) گشتاوررا برای طی کردن سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر / ساعت در مدت ۵٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت بالا ۲۴۳ کیلومتر / ساعت را در اختیار X5 قرار می دهد.
در کنار این دو موتور بنزینی دو موتور دیزلی هم وجود دارد. اولی، xDrive30d است که یک موتور یک لیتری توربو شارژ ۳٫۰ لیتری با توان ۱۹۵ کیلو وات (۲۶۱ اسب بخار) و ۶۲۰ نیوتن متر (۴۵۷ پوند فوتون) گشتاور می باشد که صفر تا صد را در ۶٫۵ ثانیه طی می کند و به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می تواند دست یابد. مدل دیگر M50d است که از نسخه چهار توربو برای همان موتور استفاده می کند و دارای ۲۹۴ کیلو وات (۳۹۴ اسب بخار) و ۷۶۰ نانومتر (۵۶۱ پوند فوت) است و می تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۵٫۲ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت طی کند.
در داخل X5 جدید استفاده از تودوزی چرم در چهار گزینه رنگ به همراه سیستم صوتی، Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System – گزینه های اختیاری برای کلید shift، دکمه شروع و کنترل سیستم صوتی، یک جفت صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به عنوان پانل دستگاه راننده و واحد اطلاعات مرکزی و صندلی هایی که به طور استاندارد دارای گرم کن می باشند، هرچندکه مشتریان می توانند به عنوان لوازم اضافی ماساژور و خنک کننده را نیز برای صندلی ها سفارش دهند.
از دیگر آپشن های اختیاری می توان به تغییر ارتقاء چراغ های استاندارد به چراغ های لیزری انعطاف پذیر، رینگ های فلزی با قطر ۲۲ اینچ (اولین مدل BMW با چرخ هایی با ابعاد بزرگ)، یک بسته بدون درز با سیستم تعلیق هوا و کنترل پایداری برای زمین های ناهموار، همراه با مجموعه ای از فن آوری های پارک جدید را نام برد.
BMW می گوید: کروز کنترل فعال شده در مدل جدید X5 می تواند به عنوان دستیار کنترل فرمان و طی مسیر در بین خطوط، محافاظت از برخورد های جانبی برخورد عمل کند. X5 جدید همچنین اولین کمک دستیار اضطراری BMW را در خود دارد که وقتی فعال شود، سرعت خودرو را به طور خودکار کاهش داده و به راحتی در کنار جاده متوقف می کند.
در مدل X5، به عنوان یک استاندارد می توان به سیستم تعلیق هوا اشاره کرد که می تواند ارتفاع خودرو را تا ۸۰ میلیمتر تغییر داده و تنظیم کند.
هنوز در مورد قیمت SUV X5 جدید هیچ خبری منتشر نشده است، هرچند انتظار داریم قبل از ماه نوامبر اخبار درستی در این باره منتشر شود.
منبع: BMW