معرفی BMW X7 iPerformance
BMW X7 iPerformance چشم اندازی بلند پروازانهی بی ام و برای تولید SUV های آینده است که درست قبل از برپایی نمایشگاه فرانکفورد ۲۰۱۷ معرفی شده است. این اتومبیل مفهومی که کمی شبیه آئودی Q8 البته با ابعاد بزرگتر و شکل ظاهری ظریف تر می باشد، یک اتومبیل هیبریدی مدرن و پیشرفته است که احتمالا برای سال آینده تولید خواهد شد.
همانطور که سری ۷ بزرگتر از سری ۵ است، بنابراین X7 نیز بزرگتر از X5 خواهد بود. این مطلب در تصاویر کاملاً مشهود است و به نظر می رسد یک هیولا، با دماغ عمودی و جلو پنجره بزرگ با چراغهایی کمی کشیده به سمت بالا می باشد که در نگاه اول کاملاً بیننده را به خود جذب می کند. در داخل خودرو نیز با توجه به اینکه یک خودروی مفهومی می باشد همه چیز کاملاً ایده آل است، در حالی که چراغ های عقب باریک می باشند و شکل ۸ روی آن ها شکل می گیرند.
جزئیات سیستم روشنایی X7 iPerformance شبیه به سری ۸ است. در داخل، iPerformance برخی قسمت ها بر برخی دیگر ترجیح داده شده اند. کنسول مرکزی کاملاً به سمت راننده زاویه دارد و دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی کاملاً پیشرفته مجهز، قرار دارد. مرسدس بنز سعی کرد اثر مشابهی با صفحه نمایش دوگانه پهن در کلاس E و S داشته باشد و فولکس واگن هم که دارای کابین خلبان مجازی می باشد، بنابراین جالب خواهد بود ببینیم آیا BMW می تواند فن آوری را به دنیای واقعی پیوند بزند.
در زیر صفحه نمایش، دریچه های هوشندی طراحی شده که می تواند با توجه به شرایط تنظیم شود. دسته دنده کریستال شبیه دسته دنده ولوو است، در حالی که دکمه های معمول برای حالت درایو و سیستم سرگرمی iDrive نیز به صورت جداوجود دارند. طراحی این اتومبیل به طور غیر معمولی برای ماشین مفهومی پایه ریزی شده است، که نشان می دهد بسیای از آنها تغییرات زیادی در انتقال به یک مدل تولید شده خواهد داشت.
بی ام و هرگز سرنشینان صندلی عقب را فراموش نکرده است. دو صندلی جداگانه به جای نیمکت سنتی سه نفره وجود دارد که برای هر کدام از آنها یک مانیتور لمسی روی پشت سری صندلی های جلو قرار گرفته است. این صفحه نمایش قادر به ارائه سرگرمی در قالب موسیقی، محتوای ویدئویی و یا به عنوان یک نمایشگر دفتر تلفن همراه عمل می کند. همچنین سرنشینان صندلی عقب قادر به اشتراک گذاری محتوا با صفحه اصلی در جلو هستند.
سقف شیشه ای بلند و پانورامای X7 iPerformance به گونه ای طراحی شده که بتواند بیشترین نور را وارد اتاق کند و حس راحتی را برای راکبین فراهم اورد، ضمن اینکه چشم انداز فوق العاده ای را از آسمان در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
اگر چه BMW هیچ جزئیاتی در مورد قدرت موتور هیبریدی که انتظار می رود برای X7 استفاده شود منتشر نکرده است، اما می توان حدث هایی در مورد نسخه های هیبریدی plug-in سری X5 و ۷ و با ترکیبی از یک موتور بنزینی ۱۹۰ کیلو وات (موتور ۲۵۵ اسب بخار) و یک موتور الکتریکی با قدرت ۸۳ کیلو وات استفاده شود (خروجی ۲۴۰ کیلو وات (۳۲۲ اسب بخار) و ۵۰۰ نانومتر (۳۶۹ پوند فوت). هیچ تضمینی وجود ندارد که X7 همان خروجی ها را داشته باشد و ممکن است با نمونه هایی از موتورهای بنزینی و دیزلی که در فرم تولید قرار می گیرند استفاده شود، اما این ارقام می تواند به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شود.
اطلاعات کاملتر همزمان با نمایشگاه فرانکفورت منتشر خواهد شد تا آن موقع به تصاویری از X7 توجه فرمایید.
منبع: BMW