Huawei در حال رقابت برای تسلط بر بازار گوشی های هوشمند
تولید کننده چینی Huawei می خواهد اپل و سامسونگ را در بازار جهانی گوشی های هوشمند پشت سر بگذارد. در حالی که این به عنوان یک هدف بلندمدت شبیه است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شرکت هواوی به طور پیوسته به سمت آن حرکت می کند.
بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷، سهم بازار تلفن های همراه هوآوی از ۹٫۴ درصد به ۱۰٫۷ درصد افزایش یافته است. در مقابل، سهم اپل در همان دوره از ۱۱٫۸ به ۱۱٫۴ درصد رسیده است – به این معنی که هوآوی به سرعت به شرکت کپرتینو نزدیک می شود. مطمئنا سامسونگ همچنان در جایگاه بالای خود با ۲۲٫۱ درصد سهام جهانی قرار دارد. در این شرایط سامسونگ، اپل و Huawei به ترتیب سه سازنده برتر تلفن همراه در سراسر جهان هستند.
“وووی اوه، تحلیلگر استراتژی بازار می گوید:” Huawei در حال حاضر سریع به اپل نزدیک می شود و ممکن است اپل در چند ماه آینده در مقام سوم و بعد از هوآوی قرار گیرد. ” “Huawei در آسیا، اروپا و آفریقا با مدل های آندرویدی محبوب مانند P10 و Mate 9 بیش از پیش پیشرفت کرده است.” در واقع، Huawei در سه ماهه اول ۲۰۱۷ میلادی ۳۸٫۴ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است، که نشان از افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
هرچند آی فون اپل و گلکسی سامسونگ هنوز هم بهترین اسمارتفون ها با بیشترین فروش در بازارهای ایالات متحده و اروپا هستند، اما محصولات این شرکت ها در جای دیگری – به ویژه در چین – در حال مبارزه تنگاتنگی با محصولات هواوی هستند. نیل موستون، مدیر اجرایی شرکت تحلیل استراتژیک، می گوید: “آیفون اپل در چین در حال از دست دادن بازار خود می باشد هرچند که همین روند در را در سطح جهانی هم طی می کند.” اپل درآمد ۸ میلیارد دلاری در چین را در سه ماهه ی ژوئن گزارش کرده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
مطمئنا بازار جهانی گوشی های هوشمند مدتهاست که توسط سامسونگ و اپل تحت سلطه قرار گرفته است. و از سال ۲۰۱۱، رتبه سوم این جایگاه بین فروشندگان مختلف مانند BlackBerry، Nokia، Xiaomi و Huawei در حال دست به دست بوده است، و در حالی که به تازگی، دو شرکت نوکیا و بلک بری درگیر مسایل داخلی خود شده اند، اما Huawei توانسته که در بالای این جایگاه قرار گیرد.
Huawei به شدت به بازارهایی که غالباً اپل در آن بی رغیب است فکر می کند – حتی با معرفی یک نمونه خاص برای این بازارها به خصوص در ایالات متحده توانست مشتریانی را برای خود محیا کند. البته با توجه به اینکه این سازنده تلفن چینی اعتبار زیادی با نام تجاری خود در آمریکای شمالی ندارد، می توان علت آن را نداشتن قرارداد های مستقیم با چهار ارائه دهنده بزرگ خدمات تلفن همراه در آمریکای شمالی دانست، به این ترتیب، مصرف کنندگان در ایالات متحده باید به صورت غیر مستقیم و از طریق فروشندگان جزء دستیابی به گوشی های هوشمند هواوی داشته باشند.