نيسان ماکسيماي ۲۰۱۶ الهام گرفته شده از جنگنده ها
هرچند که سال ۲۰۱۵ به پايان رسيد، ولي شرکت نيسان يک هفته مانده به پايان اين سال اقدام به معرفي مدل جديد ماکسيما نمود. اين مدل که شباهت زيادي به هواپيما هاي جنگنده دارد، برگ برنده نيسان براي سال ۲۰۱۶ است.
مدل جديد ماکسيما يک سدان است که رقيبان را به مبارزه مي طلبد و جايگزين مناسبي براي مدل قديمي تر ماکسيماست. ماکسیما ۲۰۱۶ پنج سرنشین، چهار درب و يک سدان اندازه کامل است که ميتواند در برابر خودروهای سواری و سبک به خوبی جاي خود را تثبیت کند. و رقباي چون کرایسلر ۳۰۰، شورلت ایمپالا، فورد تائوروس و تویوتا آوالون را به چالش بکشاند. و يا حتي تازه وارداني چون هیوندای جنسیس و کیا کادنزا را به کنار بزند. و همگي آنها بدست نميآيد مگر با دگرگونی در طرح ها و ايجاد فضای داخلی با کلاس تر.
بیوک لاکراس هم با داشتن حق بیمه کمتر، وزن کمتر و مجلل بودن تلاش مي کند که در اين مبارزه ديگران را شکست دهد هرچند که ماکسيماي جديد تمام تلاشهايش را نقش بر آب کرد.
ماکسیما دارای یک سبک بسیار متمایز است نسبت به ديگر رقبا که ترکیبی از طرحي مفهومي با ساختاري ورزشي و جوان پسند است. خطوط پهني که بر روي کاپوت آن تا جلو پنجره کشيده شده به آن حالت تهاجمی و قدرتي را مي دهد. طراحي عقب به اتومبيلهاي کلاسیک معاصر شبيه است هرچند که شکل چراغهاي عقب طراحي جديد است. هرچه به سمت انتهاي اتاق مي رويم،باريکتر مي شود. داراي سقف سان روف و کمربندهايي با تکنولوژي جديد براي ايمني بيشتر است.
کيفيت مواد بکار رفته در داخل اتاق بسيار بالا مي باشد و کاملاً حس يک اتومبيل مجلل را القا مي کند. صندلي هاي آن بسيار راحت و کاملاً ارگونوميک بوده تا کمترين خستگي را براي سرنشينان ايجاد کند.
صندلي هاي عقب در رقابت با ديگر رقا خيلي بهتر، جاداتر و راحت تر است. و افراد بلد قامت نيز مشکلي نخواهند داشت. هرچند که به دليل شکل اتاق و پايين آمدن سقف ممکن است گاهي سرشان به سقف بخورد!
صندوق عقب به دليل باريک شدن اتاق داراي قضايي معادل ۴۰۵ ليتر است که براي چنين ماشيني مقداري کم است، ولي قابل قبول است.
در تست تصادفي که انجام شد نمره قابل قبول دريافت کرد.
ماکسيماي ۲۰۱۶ هم مثل يک سدان ورزشي عمل مي کند و مورد علاقه جوانتر ها و هم يک سدان جدار، درکل رانندگي با آن اذت بخش است.
قلب تپنده ماکسيماي ۲۰۱۶ يک موتور V6 – 3/5 ليتري است که توان توليد ۳۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۴ نيوتن متر دارد. نيروي موتور توسط يک گيربکس هوشمند به چرخ ها منتقل مي شود. مصرف ميانگين ۹٫۰۵ را در ۱۰۰ کيلومتر دارد.
در رقابت با ديگر رقا ممکن است در برخي از پارامترها از آنها کمتر باشد ولي تجربه راننگي لذت بخشي که به راننده ميدهد عامل اصلي پيروزي اوست.
در ادامه به چند تصوير از ماسيماي ۲۰۱۶ توجه فرمائيد.