BMW و ساخت سيستم جديد ذخيره سازي برق
در سال ۲۰۱۴ و بعد از توافق دو کارخانه اتومبيل سازي بي ام و آلمان و تويوتاي ژاپن براي ساخت نسل بعدي باتري هاي لیتیوم یون، که بر مبناي تمرکز بر روی ساخت، بر اساس فن آوری سازگار با محیط زیست و به جهت افزايش صرفه و ارزش اقتصادی منعقد گرديد، حالا کمپاني BMW از سيستم جديدي با استفاده از همين نوع باتري ها رونمايي کرده است که مي تواند علاوه بر شارژ اتومبيل هاي برقي، در زمان پيک برق، مقداري از برق مصرفي واحد مسکوني را تامين کند.
اين سيستم که با نام I3 شناخته مي شود در همایش الکتریک خودرو در مونترال معرفي شد مي تواند با ادغام و يکپارچه شده با ايستگاه هاي پنل خورشيدي و برق شهري مي تواند در زماني که برق اين واحد ها مازاد است با ذخيريه سازي ۲۲ تا ۳۳ کيلووات ساعت برق در باتري هاي خود، برق مورد نياز براي شارژ اتومبيل و يا واحد مسکوني را در زماني که پيک جريان مصرفي وجود دارد و يا به هر دليل با قطع برق مواجه شده اند تأمين کند.
از مزاياي اين سيستم که شايد به ضرر شرکت هاي توضيع کننده برق هم تمام شود، استفاده در زمان هايي است که شبکه برق سراسري در حالت اوج مصرف قرار دارد و هزينه اي برق مصرفي چند برابر مي شود.
اين سيستم بر خلاف Power wall تسلا، که فقط يک نوع اتومبيل را مي تواند شارژ کند، مي تواند طيف بيشتري از اتومبيل هاي بي ام و از سري ۳ تا E را شارژ نمايد.
در حالی که سیستم تست BMW در کالیفرنیا با استفاده از باتری با نام تجاری جدید در حال حاضر در حال استفاده است، ولي هدف نهایی ارائه بسته های باتری با استفاده از نام Core i3 است، که مي تواند به آساني و اتوماتيک مراحل شارژ و دشارژ را کنترل کرده و بيشترين کارايي را براي مصرف کننده و سازگاري کامل با محيط زيست داشته باشد.
در نهایت، BMW ادعا می کند یک خانه معمولی در نقطه از ایالات متحده در روز بين ۱۵ تا ۳۰ کیلووات ساعت به طور متوسط برق نياز دارد، بنابراین حتی یک بار شارژ اين سيستم مي تواند تا ۲۴ ساعت نياز برق يک واحد مسکوني را برآورده کند.
منبع: